Všeobecné Obchodné Podmienky
I. Návrh a uzavretie zmluvy
1.1. Objednávky prijíma dodávateľ od odberateľov pri osobnom stretnutí alebo elektronicky na e-mail zverejnený na webovej stránke spoločnosti: www.elmar-pss.sk na ktorej sú súčasne zverejnené tieto podmienky.
1.2. Odoslaná objednávka je záväzná.
1.3. Zmeny a dodatky k objednávke majú platnosť len v prípade obojstranného potvrdenia kupujúcim aj predávajúcim.
1.4. Objednávka je podľa povahy vyznačených údajov návrhom na uzavretie zmluvy o dielo, alebo zmluvy o dodávke služieb, obsahom návrhu sú aj tieto podmienky.
1.5. Návrh zmluvy je prijatý adresátom-dodávateľom, ak po prevzatí alebo doručení objednávky:
a) potvrdí jej prevzatie,
b) dostaví sa na miesto zhotovenia diela alebo miesto plnenia zmluvy o dodávke služieb,
c) urobí akýkoľvek iný výslovný alebo nevyslovený úkon, ktorým prejaví vôľu plniť zmluvu.
II. Predmet a povaha zmluvy
2.1. Predmetom zmluvy o dielo je zhotovenie konkrétneho kvalitatívne alebo kvantitatívne popísaného diela, a jeho odovzdanie objednávateľovi, v stanovenom čase plnenia.
2.2. Predmetom zmluvy o dodávke služieb je poskytovanie služieb v rozsahu predmetu činnosti za cenu určenú v cenníku dodávateľa alebo podľa nakalkulovanej ceny, v dobe určenej v objednávke, alebo neurčitej dobe.
2.3. Zmluva o dodávke služieb sa považuje za uzavretú na neurčitú dobu, ak nie je uvedené trvanie zmluvy, alebo ak odberateľ prijme vykonanie prác dodávateľom aj po skončení doby uvedenej v objednávke.
III. Cena a platobné podmienky
3.1. Objednávateľ je povinný dodávateľovi riadne a včas zaplatiť cenu uvedenú v potvrdenej objednávke poprípade dohodnutej pri zmene diela.
3.2. Cena je splatná na základe faktúry, ktorú zhotoviteľ vystaví a doručí objednávateľovi na základe preukázateľného tovaru. Splatnosť faktúry ak sa strany nedohodli inak je 14 dní od doručenia faktúry v písomnej alebo elektronickej podobe.
3.3. Cenu hradí objednávateľ podľa zvoleného spôsobu úhrady uvedeného v objednávke.
IV. Dodanie tovaru a reklamácie
4.1. Dodávateľ sa zaväzuje dodať objednaný tovar riadne a včas. Objednávateľ je povinný prevzatie tovaru potvrdiť. V prípade, ak je tovar odovzdaný na prepravu zasielateľskej spoločnosti, s preukázateľne správnym označením objednávateľa, považuje sa tovar za prevzatý aj bez potvrdenia prevzatia.
4.2. Reklamácie zjavných vád tovaru, ako aj množstva a druhu tovaru, je objednávateľ povinný predložiť pri prevzatí tovaru, ak niet odchylného dojednania; reklamácie vád tovaru môže objednávateľ uplatniť len v rozsahu určenom výrobcom tovaru.
4.3. Reklamácie tovaru v záručnej dobe objednávateľ predloží dodávateľovi písomne alebo elektronicky na dojednanú elektronickú adresu. V prípade mechanického poškodenia tovaru po podpísaní preberacieho protokolu sa záruka na vady tovaru spôsobené mechanickým poškodením nevzťahuje. V prípade mechanického poškodenia podľa tohto odseku berie objednávateľ na vedomie, že mu vznikne nárok na náhradu škody výhradne voči osobám, ktoré poškodenie spôsobili.
4.3. Ostatné povinnosti zmluvných strán pri nárokoch z vád tovaru sa riadia úpravou zodpovednosti za vady. Objednávateľ je však vždy povinný preukázať primerané opatrenia na predchádzanie nesprávneho používania tovaru, alebo jeho používania v rozpore s jeho účelom.
V. Omeškanie
V prípade omeškania objednávateľa s peňažným plnením má dodávateľ nárok na zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania, ktorá je splatná v deň nasledujúci po doručení výzvy na úhradu, aj v prípade, ak sa výzva vzťahuje len na istinu pohľadávky. Zmluvná pokuta neobmedzuje nárok na náhradu škody. V prípade omeškania dodávateľa s dodaním tovaru sa dojednáva zmluvná pokuta vo výške 0,05 % ceny omeškaného tovaru za každý deň omeškania. Pokuta je splatná spolu s fakturáciou zostatku ceny tovaru.
VI. Zabezpečenie plnenia
6.1. Konateľ obchodnej spoločnosti, ktorý podpisuje objednávku tovaru, alebo potvrdzuje prevzatie tovaru, preberá ručenie za záväzok obchodnej spoločnosti ako ručiteľ v zmysle občianskeho zákonníka, a to v rozsahu istiny, úrokov z omeškania, zmluvnej pokuty za omeškania a zmluvnej pokuty podľa ods.5.
6.2. Ak omeškanie dlžníka s plnením presiahne 90 dní, má veriteľ právo požiadať dlžníka o dodatočné zabezpečenie plnenia, najmä zriadením záložného práva, uzatvorením záložnej zmluvy. Veriteľ má právo požiadať dlžníka o uzatvorenie záložnej zmluvy do uplynutia premlčacej doby na dodávku tovaru.
6.3. Ak ktorýkoľvek zo skupiny podnikateľov (§ 2 ObZ), vrátane majetkovo prepojených obchodných spoločností a živnostenských podnikateľov, ktorí majetkovú účasť prejavujú v použití spoločného prvku v obchodnom mene (§ 10, ods. 2 a § 66a Obchodného zákonníka) alebo osôb v postavení ovládanej a ovládajúcej osoby, s obdobným predmetom činnosti, ako objednávateľ objedná tovar od dodávateľa, a následne dôjde:
a) k jeho prevzatiu iným členom skupiny podnikateľov,
b) k jeho prevzatiu v priestoroch prevádzky, miesta podnikania alebo sídla spoločnosti iného člena skupiny,
c) k jeho prevzatiu v priestoroch spoločnej prevádzky,
má sa zato, že členovia takejto skupiny tvoria v čase objednávky a prevzatia tovaru združenie v zmysle § 829 a nasl. Občianskeho zákonníka. 6.4. Objednávateľ a konateľ objednávateľa ako ručiteľ za záväzky objednávateľa sa zaväzujú, že v prípade ak ktorýkoľvek z nich založí ako spoločník obchodnú spoločnosť s obdobným predmetom činnosti, alebo sa zúčastní jej založenia ako prvý konateľ, alebo mu bude v takej spoločnosti udelená prokúra, na požiadanie dodávateľa ako veriteľa pristúpi táto nová obchodná spoločnosť k záväzku objednávateľa.
6.5. Objednávateľ sa zaväzuje oznámiť dodávateľovi svoju platobnú neschopnosť, ako aj vstup do likvidácie alebo do konkurzu,a to do 10 dní odkedy rozhodná udalosť nastala, v prípade, že tak neučiní, dodávateľ má právo na zmluvnú pokutu vo výške 1 % dlžnej sumy za každý deň omeškania, splatnú spolu s istinou.
7.1. Všeobecné obchodné podmienky sú záväzné odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke zhotoviteľa, preukázateľným doručením vybranej osobe a tretej osobe a zverejnením v sídle dodávateľa, a to dňom prvého zverejnenia. 7.2. Všeobecné obchodné podmienky platia v tom rozsahu a znení, v ktorom sú uvedené na internetovej stránke dodávateľa v deň odoslania objednávky Objednávateľom. Tieto podmienky sú založené na slobodnej vôli oboch zmluvných strán, a strany vyhlasujú, že zmeny dispozitívnych ustanovení zákonov, ktorými sa ich zmluvný vzťah riadi, sa ich platnosti nedotýkajú. Strany považujú obsah týchto podmienok za súladný s dobrými mravmi a v zmysle zásady venire contra factum proprium vyhlasujú, že v budúcnosti sa nebudú domáhať námietku rozporu týchto podmienok alebo ich časti s dobrými mravmi.
7.3. Odoslaním objednávky potvrdzuje objednávateľ, že akceptuje cenu tovaru ak je určená, a Všeobecné obchodné podmienky dodávateľa v znení platnom ku dňu odoslania objednávky.
7.4. Objednávateľ odoslaním objednávky udeľuje Dodávateľovi v súlade so zákonom č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov súhlas na spracovávanie jeho osobných údajov uvedených v objednávke v informačnom systéme Dodávateľa za účelom plnenia zmluvy uzatváranej podľa Všeobecných obchodných podmienok a za účelom ponúkania služieb a produktov Dodávateľa, zasielaní informácií o činnosti Dodávateľa a to aj elektronickými prostriedkami (najmä e-mail). Súhlas objednávateľ udeľuje na dobu do jeho odvolania. Objednávateľ má právo udelený súhlas kedykoľvek odvolať zaslaním písomného oznámenia na e-mailovú adresu Dodávateľa alebo na vyššie uvedenej poštovej adrese Dodávateľa. Objednávateľ vyhlasuje, že osobné údaje uvedené v objednávke sú pravdivé. Elektronická forma poskytnutého súhlasu nie je písomnou formou v zmysle § 7 ods. 2 z. č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov.
7.5. Dodávateľ si vyhradzuje právo meniť znenie Všeobecných obchodných podmienok, pričom objednávateľ s týmto právom výslovne súhlasí, a taktiež výslovne objednaním tovaru vyslovuje súhlas s obsahom týchto podmienok a vôľu byť nimi viazaný.