Všeobecné Obchodné Podmienky

I. Návrh a uzavretie zmluvy

1.1. Objednávky prijíma dodávateľ od odberateľov pri osobnom stretnutí  alebo elektronicky na e-mail zverejnený na webovej stránke spoločnosti:  www.elmar-pss.sk na ktorej sú súčasne zverejnené tieto podmienky.

1.2. Odoslaná objednávka je záväzná.

1.3. Zmeny a dodatky k objednávke majú platnosť len v prípade obojstranného  potvrdenia kupujúcim aj predávajúcim.

1.4. Objednávka je podľa povahy vyznačených údajov návrhom na uzavretie  zmluvy o dielo, alebo zmluvy o dodávke služieb, obsahom návrhu sú aj tieto  podmienky.

1.5. Návrh zmluvy je prijatý adresátom-dodávateľom, ak po prevzatí alebo  doručení objednávky:

a) potvrdí jej prevzatie,

b) dostaví sa na miesto zhotovenia diela alebo miesto plnenia zmluvy o dodávke  služieb,

c) urobí akýkoľvek iný výslovný alebo nevyslovený úkon, ktorým prejaví vôľu  plniť zmluvu.

II. Predmet a povaha zmluvy

2.1. Predmetom zmluvy o dielo je zhotovenie konkrétneho kvalitatívne  alebo kvantitatívne popísaného diela, a jeho odovzdanie objednávateľovi, v  stanovenom čase plnenia.

2.2. Predmetom zmluvy o dodávke služieb je poskytovanie služieb v rozsahu  predmetu činnosti za cenu určenú v cenníku dodávateľa alebo podľa  nakalkulovanej ceny, v dobe určenej v objednávke, alebo neurčitej dobe.

2.3. Zmluva o dodávke služieb sa považuje za uzavretú na neurčitú dobu,  ak nie je uvedené trvanie zmluvy, alebo ak odberateľ prijme vykonanie prác  dodávateľom aj po skončení doby uvedenej v objednávke.

III. Cena a platobné podmienky

3.1. Objednávateľ je povinný dodávateľovi riadne a včas zaplatiť cenu uvedenú v  potvrdenej objednávke poprípade dohodnutej pri zmene diela.

3.2. Cena je splatná na základe faktúry, ktorú zhotoviteľ vystaví a doručí objednávateľovi na základe preukázateľného tovaru. Splatnosť faktúry ak  sa strany nedohodli inak je 14 dní od doručenia faktúry v písomnej alebo  elektronickej podobe.

3.3. Cenu hradí objednávateľ podľa zvoleného spôsobu úhrady uvedeného v  objednávke.

IV. Dodanie tovaru a reklamácie

4.1. Dodávateľ sa zaväzuje dodať objednaný tovar riadne a včas. Objednávateľ je  povinný prevzatie tovaru potvrdiť. V prípade, ak je tovar odovzdaný na prepravu  zasielateľskej spoločnosti, s preukázateľne správnym označením objednávateľa,  považuje sa tovar za prevzatý aj bez potvrdenia prevzatia.

4.2. Reklamácie zjavných vád tovaru, ako aj množstva a druhu tovaru, je  objednávateľ povinný predložiť pri prevzatí tovaru, ak niet odchylného  dojednania; reklamácie vád tovaru môže objednávateľ uplatniť len v rozsahu  určenom výrobcom tovaru.

4.3. Reklamácie tovaru v záručnej dobe objednávateľ predloží dodávateľovi  písomne alebo elektronicky na dojednanú elektronickú adresu. V prípade  mechanického poškodenia tovaru po podpísaní preberacieho protokolu sa  záruka na vady tovaru spôsobené mechanickým poškodením nevzťahuje. V  prípade mechanického poškodenia podľa tohto odseku berie objednávateľ na  vedomie, že mu vznikne nárok na náhradu škody výhradne voči osobám, ktoré  poškodenie spôsobili.

4.3. Ostatné povinnosti zmluvných strán pri nárokoch z vád tovaru sa riadia  úpravou zodpovednosti za vady. Objednávateľ je však vždy povinný preukázať  primerané opatrenia na predchádzanie nesprávneho používania tovaru, alebo  jeho používania v rozpore s jeho účelom.

V. Omeškanie

V prípade omeškania objednávateľa s peňažným plnením má dodávateľ nárok  na zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania,  ktorá je splatná v deň nasledujúci po doručení výzvy na úhradu, aj v prípade,  ak sa výzva vzťahuje len na istinu pohľadávky. Zmluvná pokuta neobmedzuje  nárok na náhradu škody. V prípade omeškania dodávateľa s dodaním tovaru sa  dojednáva zmluvná pokuta vo výške 0,05 % ceny omeškaného tovaru za každý  deň omeškania. Pokuta je splatná spolu s fakturáciou zostatku ceny tovaru.

VI. Zabezpečenie plnenia

6.1. Konateľ obchodnej spoločnosti, ktorý podpisuje objednávku tovaru, alebo  potvrdzuje prevzatie tovaru, preberá ručenie za záväzok obchodnej spoločnosti  ako ručiteľ v zmysle občianskeho zákonníka, a to v rozsahu istiny, úrokov z  omeškania, zmluvnej pokuty za omeškania a zmluvnej pokuty podľa ods.5.

6.2. Ak omeškanie dlžníka s plnením presiahne 90 dní, má veriteľ právo požiadať  dlžníka o dodatočné zabezpečenie plnenia, najmä zriadením záložného práva,  uzatvorením záložnej zmluvy. Veriteľ má právo požiadať dlžníka o uzatvorenie  záložnej zmluvy do uplynutia premlčacej doby na dodávku tovaru.

6.3. Ak ktorýkoľvek zo skupiny podnikateľov (§ 2 ObZ), vrátane majetkovo  prepojených obchodných spoločností a živnostenských podnikateľov, ktorí  majetkovú účasť prejavujú v použití spoločného prvku v obchodnom mene (§  10, ods. 2 a § 66a Obchodného zákonníka) alebo osôb v postavení ovládanej a  ovládajúcej osoby, s obdobným predmetom činnosti, ako objednávateľ objedná  tovar od dodávateľa, a následne dôjde:

a) k jeho prevzatiu iným členom skupiny podnikateľov,

b) k jeho prevzatiu v priestoroch prevádzky, miesta podnikania alebo sídla  spoločnosti iného člena skupiny,

c) k jeho prevzatiu v priestoroch spoločnej prevádzky,

má sa zato, že členovia takejto skupiny tvoria v čase objednávky a prevzatia  tovaru združenie v zmysle § 829 a nasl. Občianskeho zákonníka. 6.4. Objednávateľ a konateľ objednávateľa ako ručiteľ za záväzky objednávateľa  sa zaväzujú, že v prípade ak ktorýkoľvek z nich založí ako spoločník obchodnú  spoločnosť s obdobným predmetom činnosti, alebo sa zúčastní jej založenia  ako prvý konateľ, alebo mu bude v takej spoločnosti udelená prokúra, na  požiadanie dodávateľa ako veriteľa pristúpi táto nová obchodná spoločnosť k  záväzku objednávateľa.

6.5. Objednávateľ sa zaväzuje oznámiť dodávateľovi svoju platobnú  neschopnosť, ako aj vstup do likvidácie alebo do konkurzu,a to do 10 dní odkedy  rozhodná udalosť nastala, v prípade, že tak neučiní, dodávateľ má právo na  zmluvnú pokutu vo výške 1 % dlžnej sumy za každý deň omeškania, splatnú  spolu s istinou.

VII. Záverečné ustanovenia

7.1. Všeobecné obchodné podmienky sú záväzné odo dňa ich zverejnenia na  internetovej stránke zhotoviteľa, preukázateľným doručením vybranej osobe a  tretej osobe a zverejnením v sídle dodávateľa, a to dňom prvého zverejnenia. 7.2. Všeobecné obchodné podmienky platia v tom rozsahu a znení, v ktorom  sú uvedené na internetovej stránke dodávateľa v deň odoslania objednávky  Objednávateľom. Tieto podmienky sú založené na slobodnej vôli oboch  zmluvných strán, a strany vyhlasujú, že zmeny dispozitívnych ustanovení  zákonov, ktorými sa ich zmluvný vzťah riadi, sa ich platnosti nedotýkajú. Strany  považujú obsah týchto podmienok za súladný s dobrými mravmi a v zmysle  zásady venire contra factum proprium vyhlasujú, že v budúcnosti sa nebudú  domáhať námietku rozporu týchto podmienok alebo ich časti s dobrými  mravmi.

7.3. Odoslaním objednávky potvrdzuje objednávateľ, že akceptuje cenu tovaru  ak je určená, a Všeobecné obchodné podmienky dodávateľa v znení platnom ku  dňu odoslania objednávky.

7.4. Objednávateľ odoslaním objednávky udeľuje Dodávateľovi v súlade  so zákonom č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov súhlas na  spracovávanie jeho osobných údajov uvedených v objednávke v informačnom  systéme Dodávateľa za účelom plnenia zmluvy uzatváranej podľa Všeobecných  obchodných podmienok a za účelom ponúkania služieb a produktov  Dodávateľa, zasielaní informácií o činnosti Dodávateľa a to aj elektronickými  prostriedkami (najmä e-mail). Súhlas objednávateľ udeľuje na dobu do jeho  odvolania. Objednávateľ má právo udelený súhlas kedykoľvek odvolať zaslaním  písomného oznámenia na e-mailovú adresu Dodávateľa alebo na vyššie  uvedenej poštovej adrese Dodávateľa. Objednávateľ vyhlasuje, že osobné údaje  uvedené v objednávke sú pravdivé. Elektronická forma poskytnutého súhlasu  nie je písomnou formou v zmysle § 7 ods. 2 z. č. 428/2002 Z. z. o ochrane  osobných údajov.

7.5. Dodávateľ si vyhradzuje právo meniť znenie Všeobecných obchodných  podmienok, pričom objednávateľ s týmto právom výslovne súhlasí, a taktiež  výslovne objednaním tovaru vyslovuje súhlas s obsahom týchto podmienok a  vôľu byť nimi viazaný.

Návrat hore